Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Βασίλης Πολύζος, zebra crossing





zebra crossing


πότε ήρθαν κι άραξαν στη μπροστινή μου αυλή

αυτά τ’ ατμόπλοια

με τα σβησμένα ονόματα

με τις σβησμένες μηχανές

με τα σβησμένα δρομολόγια

μ’ ένα φάντασμα σκύλου

στο σάπιο κατάστρωμα

ν’ αλυχτάει ξημερώνοντας

των αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ

 

δεν ήταν βέβαια η τυχερή μου μέρα

αφού παρέπλευσα αβλαβής

τον ανεμόεντα κάβο-Έλιοτ

να στήσω τις πατούσες μου εκατέρωθεν

της μεσημβρίας Γκρήνουιτς

να πάρω πιστοποιητικό

ελεύθερης ναυσιπλοΐας

 

επιφυλάσσομαι

όταν θα συμπληρώσω πια τη θάλασσα

όταν θα συμπληρώσω τα ιερά βουνά

αύτανδρα μ’ όλους τους προσκυνητές τους

όταν θα συμπληρώσω το φθαρτό μου σώμα

χωρίς ένα σπασμένο κόκαλο

να ταξιδέψω στο ρηχό ποτάμι

που ονειρεύομαι παιδιόθεν

και πίσω από τις καλαμιές

μεσούντος θέρους να μου γνέφει

μια ολόγυμνη γυναίκα

μια μαύρη Ναυσικά

που παίζει με το φως

που παίζει με τους ίσκιους



zebra crossing
ένα ποίημα του Βασίλη Πολύζου από το βιβλίο
μια δεύτερη ανάγνωση του ποιητή Κ* και άλλα αμφίδρομα
(Εκδόσεις ΑΠΟΠΕΙΡΑ 2008)

Μαύρη Ναυσικά
εικαστικό του Βασίλη Πολύζου
2014
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: