Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

Βασίλης Πολύζος / Günter Eich, 2 ποιήματα



Günter Eich

Αδελφοί Γκριμ

Τσουκνιδότοπος.
Τα καμμένα παιδιά
περιμένουν στο κελάρι πίσω απ’ το παράθυρο.
Οι γονείς βγήκαν έξω
είπαν θα γυρίσουν σύντομα.

Πρώτα έφτασε ο Λύκος
κι έφερε τα μπριός
η Ύαινα ήρθε μετά και πήρε την τσουγκράνα
κι ο Σκορπιός το πρόγραμμα της τηλεόρασης.

Δίχως φλόγα
καίγονται εκεί έξω οι τσουκνίδες.
Και οι γονείς
ακόμα να γυρίσουν.


Απογραφή

Ετούτος είναι ο σκούφος μου
αυτό, το πανωφόρι μου
εδώ είναι τα ξυριστικά μου
μέσα σ ετούτη τη λινάτσα.

Κονσερβοκούτι:
το πιάτο μου, η κούπα μου,
στον τενεκέ
έχω χαράξει τ όνομά μου.

Το χάραξα μ΄ετούτο εδώ
το ανεχτίμητο καρφί
που από τα λαίμαργα
μάτια το κρύβω.

Μες στη σακούλα έχω
ένα ζευγάρι κάλτσες μάλλινες
και κάτι άλλο που εγώ
δε μαρτυράω σε κανέναν,

τη βάζω μαξιλάρι
τη νύχτα στο κεφάλι μου.
Και βάζω το χαρτόνι αυτό
ανάμεσα σε μένα και στο χώμα.

Του μολυβιού τη μύτη
την αγαπάω το πιο πολύ:
τη μέρα μού γράφει τους στίχους
που σκέφτηκα τη νύχτα.

Αυτό είναι το τεφτέρι μου
αυτό είναι το αντίσκηνό μου
αυτήναι η πετσέτα μου
αυτή ναι η κλωστή μου.

Günter Eich
Brüder Grimm
Inventur
απόδοση στα Ελληνικά
Βασίλης Πολύζος

Εικόνα:
Günter Eich
μετείκασμα του Βασίλη Πολύζου
2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: