Από την ιστοσελίδα των εκδόσεων Απόπειρα 2.7.2010
apopeirates.blogspot.com
apopeirates.blogspot.com
Στο ποίημά του «μαδριγάλι» που περιλαμβάνεται στη συλλογή
«Ηλιακό ποδήλατο» (2003), ο Βασίλης Πολύζος προαναγγέλλει
την άνοδο στο δικό του στερέωμα μιας Κρεολής Σελήνης:
«Ηλιακό ποδήλατο» (2003), ο Βασίλης Πολύζος προαναγγέλλει
την άνοδο στο δικό του στερέωμα μιας Κρεολής Σελήνης:
Ώρες παράλληλες με το νοτιά
ονειρεύτηκα μια κρεολή Σελήνη
κι ένα μπαλκόνι με τορνευτά κάγκελα
πάνω απ’ τη θάλασσα
όπου ρεμβάζω
την ανεκλάλητη ευτυχία των ψαριών.
Για τρίτη φορά η Απόπειρα διαβάζει και παρουσιάζει, με την
παρούσα έκδοση, ποίηση του Βασίλη Πολύζου. Μετά
την προκάτ άνοιξη και τα αμφίδρομα του ποιητή Κ*, έχουμε εδώ
τη μαγεία των μικρών ερωτικών φεγγαριών που συνάχτηκαν
από τότε μέχρι σήμερα στο μπαλκόνι πάνω απ’ τη θάλασσα.
παρούσα έκδοση, ποίηση του Βασίλη Πολύζου. Μετά
την προκάτ άνοιξη και τα αμφίδρομα του ποιητή Κ*, έχουμε εδώ
τη μαγεία των μικρών ερωτικών φεγγαριών που συνάχτηκαν
από τότε μέχρι σήμερα στο μπαλκόνι πάνω απ’ τη θάλασσα.
Και πως αντιδρά, ας πούμε, η Βιρτζίνια W. σε όλα αυτά;
απλούστατα
φορώντας αέρινα espardilhos
βαδίζει γυμνή στα σπάρτα
μ’ έναν μικρό τρυποφράχτη
στο μαντολίνο της
Και βέβαια δεν είναι πάντα έτσι. Ενίοτε:
ιερά τέρατα
καταβροχθίζουν ποίηση
στο υπόγειο
συνοδεία πιάνου
για τέσσερα χέρια
τριών δακτύλων το καθένα
Αλλά μέχρι εδώ. Τα υπόλοιπα εντός.
Σχόλια για την ποίηση του Βασίλη Πολύζου
Γλώσσα έξοχη, ποιητική, αποκαλυπτική, πλούσια...
Είναι από τα πιο ωραία και δυνατά κείμενα που έχω
Σχόλια για την ποίηση του Βασίλη Πολύζου
Γλώσσα έξοχη, ποιητική, αποκαλυπτική, πλούσια...
Είναι από τα πιο ωραία και δυνατά κείμενα που έχω
διαβάσει τα τελευταία χρόνια σ’ αυτό το χώρο...
Κυριαρχία του λόγου.
Καθ. Γιώργος Μπαμπινιώτης, επιστολές
Με εξοπλισμό βαρύ το λόγο των κειμένων συνθέτει
Με εξοπλισμό βαρύ το λόγο των κειμένων συνθέτει
μια λυρική μεταμοντέρνα ελεγεία...Οι λέξεις ξεδιπλώ-
νονται αχνιστές και ενίοτε καυτές στους στίχους του.
Έχουν τη θέση που τους αρμόζει, δεν παρεκκλίνουν,
δεν περισσεύουν. Ποιήματα και ποιητές διαλέγουν και
νονται αχνιστές και ενίοτε καυτές στους στίχους του.
Έχουν τη θέση που τους αρμόζει, δεν παρεκκλίνουν,
δεν περισσεύουν. Ποιήματα και ποιητές διαλέγουν και
διαλέγονται με προσοχή, περίσκεψη και ελευθερία,
τόση όσο χρειάζεται για να αποκτήσει μια δικιά του
υπόσταση το νέο ποίημα και να μεταμορφωθεί
σε πεπτωκότα άγγελο που πάντα θα διεκδικεί
τη θέση του ανάμεσα στα μεγάλα ανθρώπινα έργα.
υπόσταση το νέο ποίημα και να μεταμορφωθεί
σε πεπτωκότα άγγελο που πάντα θα διεκδικεί
τη θέση του ανάμεσα στα μεγάλα ανθρώπινα έργα.
― Κώστας Κρεμμύδας, Μανδραγόρας, τχ. 41
Τα ηλεκτρικά ποιήματα του Βασίλη Πολύζου.
Τα ηλεκτρικά ποιήματα του Βασίλη Πολύζου.
Οδός Πανός, τχ. 124
Θαύμασα την ευκολία του να ελίσσεται μέσα και πάνω
από τους μεγαλύτερους των ποιητών, να συνδιαλέγεται
με λέξεις άγριες και ορμητικές και να με ταξιδεύει.
Θαύμασα την ευκολία του να ελίσσεται μέσα και πάνω
από τους μεγαλύτερους των ποιητών, να συνδιαλέγεται
με λέξεις άγριες και ορμητικές και να με ταξιδεύει.
―Δημήτρης Γκενεράλης, index, τχ. 23
Η ποίησή του είναι μεταμοντέρνα, χαμηλόφωνη,
υπαινικτική, ένα εν δυνάμει μυθιστόρημα με πινελιές
Πάουντ, μια ποίηση που εικονογραφεί τα τοπία
της ψυχής, αλλά και σημαίνει.
Η ποίησή του είναι μεταμοντέρνα, χαμηλόφωνη,
υπαινικτική, ένα εν δυνάμει μυθιστόρημα με πινελιές
Πάουντ, μια ποίηση που εικονογραφεί τα τοπία
της ψυχής, αλλά και σημαίνει.
Σταύρος Σταυρόπουλος, metro (Οδός Βιβλίου)
Ρίχνει την κριτική του ματιά στα σημεία των καιρών
διατηρώντας παράλληλα το υπόγειο χιούμορ του.
Η Αυγή
Η ποίηση του Βασίλη Πολύζου προκαλεί την ευαισθη-
σία μας κλείνοντάς μας το μάτι. Υποβιβάζοντας τα όσια
και ιερά των γονέων μας σε ένα παίγνιο.
Η ποίηση του Βασίλη Πολύζου προκαλεί την ευαισθη-
σία μας κλείνοντάς μας το μάτι. Υποβιβάζοντας τα όσια
και ιερά των γονέων μας σε ένα παίγνιο.
Βασίλης Λαλιώτης, Στοά του Βιβλίου
Επιβεβαιώνεται η ανησυχία, αλλά και ο χρακτηριστικός
τρόπος σκέψης και γραφής του.
Επιβεβαιώνεται η ανησυχία, αλλά και ο χρακτηριστικός
τρόπος σκέψης και γραφής του.
Ελευθεροτυπία (Βιβλιοθήκη)
Ο Βασίλης Πολύζος απομυθοποιώντας τα ιδεολογικά
συστήματα μέσω της ποιητικής του αναμετράται
με τις προκαταλήψεις που παραμόρφωσαν το σημερινό μας
κόσμο. Τα ποιήματά του επιδρούν στη σκέψη
παρακάμπτοντας συχνά την τυπολογία της λογικής.
Μηνάς Ταταλίδης, Στοά του Βιβλίου
Ο υπερρεαλισμός του δείχνει την αισθητική του πείρα και
ο ρεαλισμος του δεν είναι διόλου βλαβερός. Τεχνικά, κατορθώνει
να μεταποιεί τις σκέψεις, τις εικόνες και τα όνειρά του
με μεγάλη ευκολία... Το κάθε ποίημα είναι μια πρόκληση.
ο ρεαλισμος του δεν είναι διόλου βλαβερός. Τεχνικά, κατορθώνει
να μεταποιεί τις σκέψεις, τις εικόνες και τα όνειρά του
με μεγάλη ευκολία... Το κάθε ποίημα είναι μια πρόκληση.
Βασίλης Χατζηϊακώβου, Στοά του Βιβλίου
Η αντίθεση ανάμεσα στο "αντικειμενικό" και
το "υποκειμενικό" καταρρέει. Ζωηρές κι έντονα
χρωματισμένες, με διαθέσεις πάμπολλες, οι εικόνες
καταγράφονται με διαδοχή χορών σουίτας. Απέχοντας
από κάθε φαινομενική τάξη, τα ποιήματα ξεχειλίζουν
από την εκρηκτική ενέργεια της αφήγησης.
το "υποκειμενικό" καταρρέει. Ζωηρές κι έντονα
χρωματισμένες, με διαθέσεις πάμπολλες, οι εικόνες
καταγράφονται με διαδοχή χορών σουίτας. Απέχοντας
από κάθε φαινομενική τάξη, τα ποιήματα ξεχειλίζουν
από την εκρηκτική ενέργεια της αφήγησης.
Έλενα Κυρίτση, eλόγος
ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ
Ποίηση ● Επίλογοι και άλλα Κεκραγάρια (ΕΡΙΦΥΛΗ 1999)
● DIZZILAND (ΕΡΙΦΥΛΗ 2001) ● Ηλιακό ποδήλατο
(ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2003) ● 12+1 μοναχικά ποιήματα (ΕΡΙΦΥΛΗ
2005) ● Αναμνήσεις προκάτ άνοιξης (ΑΠΟΠΕΙΡΑ 2006)
• Μια δεύτερη ανάγνωση του ποιητή Κ* και άλλα αμφίδρομα
(Απόπειρα 2008)• Το ταξίδι του Αιμίλιου στην Έρημη Χώρα
Τηλεοπτικά Ντοκιμαντέρ (ΕΡΤ-1, 1983-87) Έρευνα και σενάριο:
· Η Κίτρινη Αποθήκη · Οι καφενέδες · Αηδονίσματα
· Μπαλάντα για το τρενάκι του Πηλίου · Μικρά θαλασσινά
φεγγάρια · Τ’ Ανάπλι και τα Κάστρα του · Μετέωρα
· Τα 24 Χωριά · Τα ψηλά βουνά · Η λευτεριά στο συρματό-
πλεγμα · Ένας Χαλεπάς στην Κύμη κ.ά.
Έρευνα, σενάριο και σκηνοθεσία: · Θέλει αρετήν και τόλμην
η ελευθερία · Ο ζωγράφος της σιωπής · Θεοφάνης ο Κρης
· Διαβάζοντας την παράδοση · Μια μέρα στ’ Αμπελάκια
· Ελλάδα και Θάλασσα κ.ά.
Δισκογραφία · CD “Μανώλης Χατζημάρκος: Απόστολοι
και Κρατήματα” (1997, έκδοση του Δήμου Βόλου)
ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ
Ποίηση ● Επίλογοι και άλλα Κεκραγάρια (ΕΡΙΦΥΛΗ 1999)
● DIZZILAND (ΕΡΙΦΥΛΗ 2001) ● Ηλιακό ποδήλατο
(ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2003) ● 12+1 μοναχικά ποιήματα (ΕΡΙΦΥΛΗ
2005) ● Αναμνήσεις προκάτ άνοιξης (ΑΠΟΠΕΙΡΑ 2006)
• Μια δεύτερη ανάγνωση του ποιητή Κ* και άλλα αμφίδρομα
(Απόπειρα 2008)• Το ταξίδι του Αιμίλιου στην Έρημη Χώρα
Τηλεοπτικά Ντοκιμαντέρ (ΕΡΤ-1, 1983-87) Έρευνα και σενάριο:
· Η Κίτρινη Αποθήκη · Οι καφενέδες · Αηδονίσματα
· Μπαλάντα για το τρενάκι του Πηλίου · Μικρά θαλασσινά
φεγγάρια · Τ’ Ανάπλι και τα Κάστρα του · Μετέωρα
· Τα 24 Χωριά · Τα ψηλά βουνά · Η λευτεριά στο συρματό-
πλεγμα · Ένας Χαλεπάς στην Κύμη κ.ά.
Έρευνα, σενάριο και σκηνοθεσία: · Θέλει αρετήν και τόλμην
η ελευθερία · Ο ζωγράφος της σιωπής · Θεοφάνης ο Κρης
· Διαβάζοντας την παράδοση · Μια μέρα στ’ Αμπελάκια
· Ελλάδα και Θάλασσα κ.ά.
Δισκογραφία · CD “Μανώλης Χατζημάρκος: Απόστολοι
και Κρατήματα” (1997, έκδοση του Δήμου Βόλου)
Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΟΛΥΖΟΣ σπούδασε Νομικά και Πολιτι-
κές & Οικονομικές Επιστήμες. Δικηγορεί στην Αθήνα.
Είναι μέλος της International Bar Association και του
Human Rights Institute (Λονδίνο). Διετέλεσε επιμελητής
ύλης και παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής “Ελλάδα
δεν είναι μόνο η Αθήνα” (ΕΡΤ-1, 1985-87). Συνεργάστηκε
ως υπεύθυνος πολιτιστικού τομέα στον ραδιοφωνικό σταθμό
Δίαυλος 10 (1987-88). ΄Ηταν επίσης αρχισυντάκτης του περιο-
δικού Τα Αγροτικά (1983-87), διευθυντής της περιοδικής
επιστημονικής έκδοσης Αγροτικά Θέματα (1984-85), εκδότης
και διευθυντής του μηνιαίου εντύπου Ο Στρέφης (1982-86).
κές & Οικονομικές Επιστήμες. Δικηγορεί στην Αθήνα.
Είναι μέλος της International Bar Association και του
Human Rights Institute (Λονδίνο). Διετέλεσε επιμελητής
ύλης και παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής “Ελλάδα
δεν είναι μόνο η Αθήνα” (ΕΡΤ-1, 1985-87). Συνεργάστηκε
ως υπεύθυνος πολιτιστικού τομέα στον ραδιοφωνικό σταθμό
Δίαυλος 10 (1987-88). ΄Ηταν επίσης αρχισυντάκτης του περιο-
δικού Τα Αγροτικά (1983-87), διευθυντής της περιοδικής
επιστημονικής έκδοσης Αγροτικά Θέματα (1984-85), εκδότης
και διευθυντής του μηνιαίου εντύπου Ο Στρέφης (1982-86).
4 σχόλια:
περνώ πρώτα απ' τα εξοχικά των ανθρώπων-μου ταιριάζει περισσότερο η ανάλαφρη ένδυσή τους/
"βλαβερός υπερρεαλισμός";;;καθόλου βέβαια!!
η ποίηση του Πολύζου είναι μια κοπέλα, νεαρότατη, που ανα-δύεται:
είτε εις τον αφρό θαλάσσης κυματιζούσης
είτε εκ σανιδίων θεάτρου πετώντας ένα ένα τα πέπλα/
ποτέ όμως το τελευταίο.
σας φιλώ
και ο κήπος κι η δική σου Θάλασσα...;
ευχαριστώ για την Αφροδίτη την Κύπριδα που μου χαρίζεις
μα κλείνουμε και βυζαντινές θάλασσες μέσα μας:
"ώφθησαν αι πηγαί της αβύσσου νοτίδος άμοιροι και απεκαλύφθη θαλάσσης κυμαινούσης τα θεμέλια"!
όλα σ' αυτό το παιχνίδι
Βασίλης Πολύζος
πιο άγριες θάλασσες αυτές..τι τις θες;
Σου απάντησα ήδη.
Έχουν τη γοητεία τους.
Θα περάσω σήμερα εδώ ένα απόσπασμα από τη Διήγηση Ζωσιμά και θα δεις.
(Αρετή, αυτό μεταξύ μας!).
Σε φιλώ
Βασίλης
Δημοσίευση σχολίου